There Is No Spoon

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レッスン34「私は、これを見る代わりに、平安を見ることができる」

今日のレッスンは、昨日の「この世界を見る別の見方がある」の発展形です。






Workbook Lesson 34

I could see peace instead of this.
私は、これを見る代わりに、平安を見ることができる。







I could see peace instead of this.
私は、これを見る代わりに、平安を見ることができる。


1. The idea for today begins to describe the conditions that prevail in the other way of seeing.
 今日の考えから、物事の違った見方を獲得するための条件の説明をはじめます。

 Peace of mind is clearly an internal matter.
 心の平安は、明らかに内面的な事柄です。

 It must begin with your own thoughts, and then extend outward.
 平安は、必ずあなたの思いから始まり、それから外側へと拡張します。

 It is from your peace of mind that a peaceful perception of the world arises.
 平安に満ちた世界の知覚が生じるのは、あなたの心の平安からなのです。




2. Three longer practice periods are required for today's exercises.
 今日の練習には、3回の長いほうの練習時間を取ることが必要です。

 One in the morning and one in the evening are advised, with an additional one to be undertaken at any time in between that seems most conducive to readiness.
 1回は朝に、そして、1回は夜に取ることを勧めます。そして、その2回の間に、もう1回、最も心の準備が整っていると思えるときならいつでも取り組んでください。

 All applications should be done with your eyes closed.
 考えを適用する際には、必ず目を閉じて行うようにしてください。

 It is your inner world to which the applications of today's idea should be made.
 今日の考えを適用すべき対象は、あなたの内なる世界なのです。




3. Some five minutes of mind searching are required for each of the longer practice periods.
 長いほうの実習時間に際しては毎回、心の検索に5分ほどかけることが必要です。

 Search your mind for fear thoughts, anxiety-provoking situations, "offending" personalities or events, or anything else about which you are harboring unloving thoughts.
 自分の心の中に、恐ろしい思いや、不安をかきたてる状況、「気に障る」人たちや出来事、あるいは、それ以外に、あなたが愛のない思いを抱いているものであれば何でも探してみてください。

 Note them all casually, repeating the idea for today slowly as you watch them arise in your mind, and let each one go, to be replaced by the next.
 今日の考えをゆっくり繰り返しながら、自分の心に浮かび上がってくる愛のない思いたちを眺めては、それらのすべてに深く考えることなく注意を向けて、一つひとつを去らせては、次の思いに置き換わらせてください。




4. If you begin to experience difficulty in thinking of specific subjects, continue to repeat the idea to yourself in an unhurried manner, without applying it to anything in particular.
 もしあなたが特定の対象のことを考えることに困難を覚えはじめるようなら、今日の考えを特定の何かにあてはめることをせずに、ゆっくりと焦らずに今日の考えを自分に繰り返し続けるようにしてください。

 Be sure, however, not to make any specific exclusions.
 もっとも、特定の対象だけを除外することはしないように注意してください。




5. The shorter applications are to be frequent, and made whenever you feel your peace of mind is threatened in any way.
 短いほうの練習での適用は、頻繁に行うようにしてください。そして、自分の心の平安が脅かされるように感じるときは、どんなときであれそのつど適用するようにしてください。

 The purpose is to protect yourself from temptation throughout the day.
 その目的は、1日を通して、あなたを誘惑から守ることにあります。

 If a specific form of temptation arises in your awareness, the exercise should take this form:
 もしある特定の形での誘惑に駆られるのを自覚できたら、次のような形で練習をすべきです。


I could see peace in this situation instead of what I now see in it.
私は、この状況において、自分が今その状況の中に見ているものの代わりに、平安を見ることができる。



6. If the inroads on your peace of mind take the form of more generalized adverse emotions, such as depression, anxiety or worry, use the idea in its original form.
 もしあなたの心の平安の中に、憂鬱や不安や心配のような、より一般的に言って平安とは逆の形をとった感情が入り込んできた場合には、今日の考えを元の形のまま使うようにしてください。

 If you find you need more than one application of today's idea to help you change your mind in any specific context, try to take several minutes and devote them to repeating the idea until you feel some sense of relief.
 もしあなたが、ある特定の状況において、自分の心を変えるために、今日の考えを1回以上、適用することが必要だと感じるなら、数分とって、それらの時間を、あなたが安らぎの感覚を感じるまで、今日の考えを繰り返すために用いるようにしてください。

 It will help you if you tell yourself specifically:
 もしあなたが次のように自分に明確に言い聞かせるようにさえすれば、それはきっとあなたの助けとなるでしょう。



I can replace my feelings of depression, anxiety or worry [or my thoughts about this situation, personality or event] with peace.
私には、自分の憂鬱感、不安感や心配(あるいは、この状況や人物や出来事にまつわる私の思い)を平安に置き換えることができる。



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