There Is No Spoon

        対訳 奇跡のコース      奇跡のコース( 奇跡講座  A Course in Miracles ACIM )テキスト、ワークブック、マニュアルの和訳(日本語翻訳)

レッスン42「神は私の力だ。ヴィジョンは神からの贈り物だ」

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レッスン42です。





Workbook Lesson 42

God is my strength. Vision is His gift.
は私の力だ。ヴィジョンからの贈り物だ。






God is my strength. Vision is His gift.
は私の力だ。ヴィジョンからの贈り物だ。


1. The idea for today combines two very powerful thoughts, both of major importance.
 今日の考えは、ともに非常に重要な2つのとても強力な思いを結び合わせたものです。

 It also sets forth a cause and effect relationship that explains why you cannot fail in your efforts to achieve the goal of the course.
 今日の考えはまた、なぜこのコース目標達成しようと努力してあなたが失敗することがありえないのかを説明する原因と結果の関係を示すものです。

 You will see because it is the Will of God.
 あなたは見るようになります。なぜなら、それがの大いなる意志だからです。

 It is His strength, not your own, that gives you power.
 あなたに力を与えるのは、あなた自身ではなくての力強さです。

 And it is His gift, rather than your own, that offers vision to you.
 そして、あなたにヴィジョンを与えるのは、あなた自身からの贈り物ではなくて神からの贈り物です。




2. God is indeed your strength, and what He gives is truly given.
 神は本当にあなたの力です。そして、神が与えるものは、真に与えられるのです。

 This means that you can receive it any time and anywhere, wherever you are, and in whatever circumstance you find yourself.
 これは、あなたのいる場所ならどこでも、そして、あなたが自分がいかなる境遇にあると思おうとも、あなたには、いつでもどこでも、神の力を受け取ることができるということを意味します。

 Your passage through time and space is not at random.
 あなたは時間と空間の中を、行き当たりばったりに通り抜けているわけではありません。

 You cannot but be in the right place at the right time.
 あなたは、適切な時間に正しい場所にいることしかできないのです。

 Such is the strength of God.
 それこそが神の力です。

 Such are His gifts.
 それこそが神の贈り物です。




3. We will have two three-to-five-minute practice periods today, one as soon as possible after you wake, and another as close as possible to the time you go to sleep.
 今日の実習には3分から5分の練習時間を2回取るようにして、1回目は、目覚めてからできるだけすぐに行うようにして、もう1回の方は、眠る時間にできるだけ近いところで取るようにしてください。

 It is better, however, to wait until you can sit quietly by yourself, at a time when you feel ready, than it is to be concerned with the time as such.
 とはいえ、時間を気にしすぎるよりは、自分で静かに座ることができて、自分の準備が整ったと感じるときが来るまで待っていたほうがよいでしょう。




4. Begin these practice periods by repeating the idea for today slowly, with your eyes open, looking about you.
 このような実習時間は、目を開いて自分の周囲を見回しながら、今日の考えをゆっくり繰り返すことで始めてください。

 Then close your eyes and repeat the idea again, even slower than before.
 それから目を閉じて、その前に繰り返したよりもさらにゆっくりなくらいに、今日の考えをもう一度繰り返してください。

 After this, try to think of nothing except thoughts that occur to you in relation to the idea for the day.
 この後は、今日の考えに関連して自分の心に浮かんでくる思い以外は何も考えないようにしてください。


 You might think, for example:
 例えば、次のように考えるとよいでしょう。


Vision must be possible. God gives truly,
ヴィジョンを得ることは可能だ。神は本当に与えてくれる。

 or . . .
 あるいは、

God's gifts to me must be mine, because He gave them to me.
神から私への贈り物は、私のものであるはずだ。なぜなら、神はその贈り物を私に与えてくれたのだから。




5. Any thought that is clearly related to the idea for today is suitable.
 今日の考えに明らかに関連する思いならどんな思いでも適当です。

 You may, in fact, be astonished at the amount of course-related understanding some of your thoughts contain.
 実際のところ、あなたは、自分の思いの中に、このコースに関連した理解がかなり多く含まれていることに驚くかもしれません。

 Let them come without censoring unless you find your mind is merely wandering, and you have let obviously irrelevant thoughts intrude.
 自分の心がたださまようばかりになって、明らかに関係のない思いが入り込んでくるのを許してしまわないかぎりは、それらの思いを検閲することなく、浮かび上がるに任せてください。

 You may also reach a point where no thoughts at all seem to come to mind.
 あなたはまた、何の思いも心に浮かんでこないように思える場面に行き当たるかもしれません。

 If such interferences occur, open your eyes and repeat the thought once more while looking slowly about; close your eyes, repeat the idea once more, and then continue to look for related thoughts in your mind.
 もしそんな障害が生じたら、目を開けて、もう一度、周りをゆっくり見ながら、今日の考えを繰り返してください。そして目を閉じて、もう一度考えを繰り返し、それから、心の中に今日のテーマに関連する思いを探す作業を続けてください。



6. Remember, however, that active searching for relevant thoughts is not appropriate for today's exercises.
 しかしながら、積極的に関連する適切な思いを探し求めることは、今日の練習にとっては不適切だということを覚えておいてください。

 Try merely to step back and let the thoughts come.
 単に、一歩下がって、思いが浮かんでくるに任せるようにしてください

 If you find this difficult, it is better to spend the practice period alternating between slow repetitions of the idea with eyes open, then with eyes closed, than it is to strain to find suitable thoughts.
 もしこれを難しく感じるようなら、適当な思いを無理に見つけ出そうとするよりも、実習時間の間、目を開けてゆっくり考えを繰り返し、それから目を閉じてゆっくり考えを繰り返すことを交互に行って過ごしたほうがよいでしょう。




7. There is no limit on the number of short practice periods that would be beneficial today.
 今日は、短いほうの実習の回数は、それが役立つようなら、制限せずに何回行ってもかまいません。

 The idea for the day is a beginning step in bringing thoughts together, and teaching you that you are studying a unified thought system in which nothing is lacking that is needed, and nothing is included that is contradictory or irrelevant.
 今日の考えは、色々な思いを一つにまとめて、必要なものが何も欠けておらず、矛盾していたり無関係なことが何も含まれていない統合された思考システムを自分が学んでいるのだと自分に教える最初の一歩です。




8. The more often you repeat the idea during the day, the more often you will be reminding yourself that the goal of the course is important to you, and that you have not forgotten it.
 1日の間に、頻繁に今日の考えを繰り返すにつれて、より頻繁にあなたは、このコース目標が自分にとって重要であり、自分がそのことを忘れていないということを思い出すことになるでしょう。

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