There Is No Spoon

ARTICLE PAGE

レッスン52(レビュー:レッスン6~10)

レッスン52です。




レッスン6から10までの復習です。



Workbook Lesson 52

Review of Lessons 6 – 10
レッスン6から10の復習



Today's review covers these ideas:
今日の復習では、次のような考えを扱います。

1. 6 I am upset because I see what is not there.
 6 私は、そこにないものを見ているせいで、心が乱されている。


 Reality is never frightening.
 現実は、決して恐ろしいものではない。

 It is impossible that it could upset me.
 現実が私の心を乱すことなど不可能なことだ。

 Reality brings only perfect peace.
 現実は、ただ完全な平安だけをもたらしてくれる。

 When I am upset, it is always because I have replaced reality with illusions I made up.
 私の心が乱れているときはいつでも、それは、私が自分の作りあげた幻想で現実を置き換えてしまったということなのだ。

 The illusions are upsetting because I have given them reality, and thus regard reality as an illusion.
 幻想は心を乱すものだ。なぜなら、私がその幻想に現実味を与えてしまい、そうして、現実のほうを幻だとみなしてしまっているからだ。

 Nothing in God's creation is affected in any way by this confusion of mine.
 神の創造したもので、私のこんな混同によって、いかようにも影響を受けるものは何ひとつとしてない。

 I am always upset by nothing.
 私がつねに狼狽させられているのは無によってなのだ。



2. 7 I see only the past.
 7 私はただ過去だけを見ている。


 As I look about, I condemn the world I look upon.
 私は、自分の周りを見て、自分の見る世界を非難している。

 I call this seeing.
 私は、こんなことを見ることと呼んでいる。

 I hold the past against everyone and everything, making them my enemies.
 私は、過去を持ち出しては、誰でも何でも非難しては、それらを自分の敵に仕立てあげてしまっている。

 When I have forgiven myself and remembered Who I am, I will bless everyone and everything I see.
 私が自分自身を赦して自分が誰なのか思い出したとき、私は自分の見るすべての人とすべてのものを祝福することだろう。

 There will be no past, and therefore no enemies.
 過去は無くなり、それゆえ、敵もいなくなるだろう。

 And I will look with love on all that I failed to see before.
 そして、私は以前には見損ねてしまっていたものすべてををこめて見つめるだろう。




3. 8 My mind is preoccupied with past thoughts.
 8 私の心は、過去の思いで占領されている。


 I see only my own thoughts, and my mind is preoccupied with the past.
 私は、ただ自分自身の思いだけを見ている。だから、私は過去に心奪われてしまっている。

 What, then, can I see as it is?
 そうだとしたら、そんな私にいったい何をあるがままに見ることができるというのだろう。

 Let me remember that I look on the past to prevent the present from dawning on my mind.
 現在が自分の心に姿を現すのを妨げようとして私は過去を見てしまうのだと、私が覚えておけますように。

 Let me understand that I am trying to use time against God.
 私が神に逆らって時間を使おうとしていることを理解できますように。

 Let me learn to give the past away, realizing that in so doing I am giving up nothing.
 過去を手放すことで自分が何も失うことにはならないと理解して、過去を手放すことを学べますように。




4. 9 I see nothing as it is now.
 9 私は今、何ひとつ、ありのままには見ていない。


  If I see nothing as it is now, it can truly be said that I see nothing.
 もし私が今何もありのままに見ていないとすれば、それはまさに私が無を見ていると言うことができる。

 I can see only what is now.
 私は、今あるものしか見ることができない。

 The choice is not whether to see the past or the present; the choice is merely whether to see or not.
 選択肢は、過去を見るか現在を見るかということではない。選ぶのはただ単に、見るか見ないかだけだ。

 What I have chosen to see has cost me vision.
 私が今まで見ようと選んできたもののために、私は代償としてヴィジョンを失うことになった。

 Now I would choose again, that I may see.
 今、私は真に見ることができるようになるために、改めて選択し直すことにする。




5. 10 My thoughts do not mean anything.
 10 私の思いには、何の意味もない。


 I have no private thoughts.
 私は私的に秘密にできるような思いなど何ひとつない。

 Yet it is only private thoughts of which I am aware.
 しかし、私が自覚しているのは、私的な思いだけだ。

 What can these thoughts mean?
 この私的な思いとは、いったい何を意味するのだろうか。

 They do not exist, and so they mean nothing.
 これらの私的な思いは存在しない。だから、それらには何の意味もない。

 Yet my mind is part of creation and part of its Creator.
 しかし、私の心は、創造物の一部であり、その大いなる創造主の一部でもある。

 Would I not rather join the thinking of the universe than to obscure all that is really mine with my pitiful and meaningless "private" thoughts?
 私は、自分の哀れで無意味な「私的な」思いによって真に自分のものであるすべての思いを覆い隠してしまうよりも、むしろ宇宙の思考と一体になりたいと思う。

名称未設定





いつも読んでいただき、ありがとうございます!

にほんブログ村 哲学・思想ブログ ACIMへ
ポチリよろしく!


ポチッとお願いします!

ありがとうございます!
関連記事
私的創造創造主意味選択ヴィジョン過去現在時間

Comments 0

Leave a reply