There Is No Spoon

ARTICLE PAGE

レッスン99「救済は、この地上での私の唯一の役目だ」

レッスン99です。

今日のテーマは「救済は、この地上での私の唯一の役目だ」です。









Lesson 99 - Salvation is my only function here
レッスン99「救済は、この地上での私の唯一の役目だ」





1. Salvation and forgiveness are the same.
 救済と赦しは同じものです。

 They both imply that something has gone wrong; you need to be saved from or forgiven for; something amiss that needs corrective change, something apart or different from the Will of God.
 救済と赦しは共に、何かがうまくいかなかったことを示しています。それは、修正のための変化を必要とする何らかの間違い、つまり、神の大いなる意志とは別の違う何かです。その間違いからあなたが救われ、あなたはそれらについて赦される必要があるということです。

 Thus do both terms imply the thought of the impossible which has occurred, resulting in a state of conflict now between what is and what could never be.
 このように、救済と赦しという両方の言葉は、不可能なことが起こって、結果的に、存在するものと決して存在しえないものとの間に、今、葛藤する状態を生み出していると考えることを当然の前提としています。




2. Truth and illusions both are equal now, for both have happened.
 この前提に乗れば、真理と幻想は、両方ともすでに起こったという意味では、今や、対等といえます。

 The impossible becomes the thing you need forgiveness for; salvation from.
 不可能なことが、あなたが赦を必要とし、そこから救われなければならないものとなりました。

 Salvation thus becomes the borderland which stands between the truth and fantasies.
 こうして救済は、真理と空想の間に位置する境界地帯となります。

 It now reflects the truth because it is the means by which you can escape illusions.
 救済は、今、真理を反映します。なぜなら、救済は、あなたが幻想から脱出できるための手段だからです。

 Yet it is not the truth because it has the function to undo all causeless things.
 しかし、救済は、真理そのものではありません。なぜなら、救済はすべての原因のない物事を取り消すという機能を果たすものだからです。




3. How could there be a meeting place at all where earth and Heaven can be reconciled within a mind where both of them exist?
 天と地が共に存在するひとつの心の中に、両者が和解できる合流場所などありうるでしょうか。

 The mind that sees illusions thinks them real.
 幻想を見ている小さな心は、幻想が本物だと思っています。

 They have existence in that they are thoughts.
 幻想は、それが思考であるという意味では存在しています。

 And yet they are not real because the mind that thinks these thoughts is separate from God.
 それでも、幻想は実在しません。なぜなら、これらの思いを思考する小さな心は、神から分離しているからです。





4. What joins the separated mind and thoughts with Mind and Thought which are forever One?
 永遠にひとつのものである大いなる心と大いなる思いに、分離した小さな心や小さな思いを結びつけることができるのは何なのでしょうか。

 What plan could hold the truth inviolate, yet recognize the need illusions bring, and offer means by which they are undone without attack, and with no touch of pain?
 どんな計画真理を不可侵のままに保ちつつ、幻想を真理へもたらす必要性を認識し、幻想を攻撃することなく、苦痛を味わうことなく幻想を取り消す手段を差し延べることができるでしょうか。

 What but a Thought of God could be this plan by which the never done is overlooked, and sins forgotten which were never real?
 一度もなされていないものを見過ごして、決して本物ではなかった数々の罪を忘れ去るための計画となりうるものが、神の大いなる思い以外にありうるでしょうか。





5. The Holy Spirit holds this plan of God exactly as it was received of Him within the Mind of God, and in your own.
 聖霊は、この神の計画を、神の大いなる心の中で、つまり、あなた自身の心の中で、神から受け取ったそのままの姿で保ってくれています。

 It is apart from time in that its Source is timeless.
 神の計画は時間から隔絶しています。その大いなる源が時間を超越しているからです。

 Yet it operates in time because of your belief that time is real.
 しかし、神の計画は、あなたが時間は本当にあると信じているがゆえに、時間の中で作用します。

 Unshaken does the Holy Spirit look on what you see; on sin and pain and death, on grief and separation and on loss.
 あなたの目にする罪や苦痛や死、悲嘆、そして分離や喪失を見ても、聖霊が動じることはありません。

 Yet does He know one thing must still be true; God still is Love, and this is not His Will.
 さらに、聖霊は、ひとつのことだけが依然として真理に違いないということを知っています。それは、神はなおも大いなるであり、そして、今あなたが見ている罪や分離は神の大いなる意志ではないということです。




6. This is the Thought Which brings illusions to the truth, and sees them as appearances behind which is the changeless and the sure.
 これが、幻想を真理へともたらし、幻想のことを、背後に不変で確実なものがある外見でしかないものとして見る大いなる思いです。

 This is the Thought which saves and which forgives, because It lays no faith in what is not created by the only Source It knows.
 これが、救い、そして、赦す大いなる思いです。なぜなら、大いなる思いは、自らが知る唯一の大いなる源によって創造されていないものには何の信頼も寄せることはないからです。

 This is the Thought Whose function is to save by giving you Its function as your own.
 これが、あなたに自らの役目をあなた自身の役目として与えることによって、救うことを役割とする大いなる思いです。

 Salvation is your function with the One to Whom the plan was given.
 救済は、その計画を与えられた存在である聖霊と共にあなたの役目です。

 Now are you entrusted with this plan, along with Him.
 今、あなたはその聖霊と一緒にこの計画を託されました。

 He has one answer to appearances regardless of their form, their size, their depth, or any attribute they seem to have:
 幻想の形態や、大きさや、奥深さなど、幻想が持つように見えるどんな属性にもかかわらず、聖霊は見せかけに対して次のようなひとつの答えを持っています。


Salvation is my only function here.
救済は、この地上での私の唯一の役目だ。

God still is Love, and this is not His Will.
神は依然として大いなるであり、こんなものは神の大いなる意志ではない。





7. You who will yet work miracles, be sure you practice well the idea for today.
 これから奇跡を行うことになるあなたは、今日の考えをよく実習して確かなものにしなければなりません。

 Try to perceive the strength in what you say, for these are words in which your freedom lies.
 自分の言うことに力強さを知覚するように努めてください。というのは、これらの言葉の中にこそ、あなたの解放があるからです。

 Your Father loves you.
 あなたの父はあなたのことをしています。

 All the world of pain is not His Will.
 苦痛の世界はすべて、神の大いなる意志ではありません。

 Forgive yourself the thought He wanted this for you.
 あなたのために神がこんな世界を望んだのだと思っていた自分自身を赦しなさい。

 Then let the Thought with which He has replaced all your mistakes enter the darkened places of your mind which thought the thoughts that never were His Will.
 それから、決して神の大いなる意志であったことのない小さな思いを抱いていたあなたの小さな心の暗くなった場所に、あなたのすべての間違いに神が置き換えてくれた大いなる思いが入りこめるようにしてください。





8. This part belongs to God, as does the rest.
 この暗くなった部分は、残りの部分がそうであるのと同じように、神に属しています。

 It does not think its solitary thoughts and make them real by hiding them from Him.
 この部分には、自分ひとりだけの思いを抱いて、それらの思いを神から隠すことによって、それらを本物にすることはできません。

 Let in the light, and you will look upon no obstacle to what He wills for you.
 を入らせてください。そうすれば、あなたには、神があなたのために意図するものを何の妨げもなく見ることができます。

 Open your secrets to His kindly Light, and see how bright this Light still shines in you.
 あなたの秘密を神の優しい大いなるの中に解放して、この大いなるが今なおどんなに燦然と自分の中に輝いたままであるか見てください。





9. Practice His Thought today, and let His Light seek out and lighten up all darkened spots, and shine through them to join them to the rest.
 今日は、神の思いを実践して、神の大いなるが暗くなった場所を見つけ出して、そこを照らし、輝きが行き渡って、それらの場所が残りの場所と結びつくようにさせてください。

 It is God’s Will your mind be One with His.
 あなたの小さな心が神の心とひとつになることが神の大いなる意志です。

 It is God’s Will that He has but one Son.
 神がただひとりの子だけを持つことが神の大いなる意志です。

 It is God’s Will that His one Son is you.
 神のひとり子があなたであることが神の大いなる意志です。

 Think of these things in practicing today, and start your longer practice periods with this instruction in the way of truth:
 今日、練習の中で、このような事柄について考えてください。そして、長いほうの実習を、真理の道へと導く次のような教訓とともに始めてください。


Salvation is my only function here. Salvation and forgiveness are the same.
救済こそ、この地上での私の唯一の役目だ。救済と赦しは同じものだ。


 Then turn to Him who shares your function with you, and let Him teach you what you need to learn to lay all fear aside, and know your Self as Love Which has no opposite in you.
 それから、あなたとあなたの役割を共有している聖霊に頼ることにして、聖霊に、すべての恐怖を手放して、あなたの中で対極を持たない大いなるである自分の大いなる自己を知るために自分が学ぶ必要があるのは何なのか教えてもらいなさい。






10. Forgive all thoughts which would oppose the truth of your completeness, unity and peace.
 あなたの完全さ、統一性そして平安についての真理に対立するあらゆる思いを赦してください。

 You cannot lose the gifts your Father gave.
 あなたは、自らの大いなる父から与えられた贈り物を失うことはできません。

 You do not want to be another self.
 あなたは、それ以外の別の自己になることを望んではいません。

 You have no function that is not of God.
 あなたには、神に由来しない役目など何もないのです。

 Forgive yourself the one you think you made.
 自分が作り出したと思う役目から自分を解放してください。

 Forgiveness and salvation are the same.
 赦しと救済は同じものです。

 Forgive what you have made, and you are saved.
 自分で作り出したものを赦してください。そうすれば、あなたは救われます。





11. You have a special message for today which has the power to remove all forms of doubt and fear forever from your mind.
 あらゆる形の疑念や恐怖を永遠にあなたの心から取り除いてくれる力を備える今日のための特別なメッセージをあなたは手にしています。

 If you are tempted to believe them true, remember that appearances can not withstand the truth these mighty words contain:
 もしあなたがそれらの疑念や恐怖を本物だと信じたい誘惑に駆られたら、次のような力強い言葉に含まれる真理に見せかけが逆らうことなどできないと思い出してください。


Salvation is my only function here. God still is Love, and this is not His Will.
救済は、この地上での私の唯一の役目だ。神は、今なお大いなるのままであり、こんなことは神の意志ではない。




12. Your only function tells you you are One.
 あなたの唯一の役目が、あなたは一なるものであると告げています。

 Remind yourself of this between the times you give five minutes to be shared with Him Who shares God’s plan with you.
 神の計画をあなたと分かち合う聖霊と共有する5分間をあなたが捧げる間に、自分自身にこのことを思い出させてください。

 Remind yourself:
 次のように自分自身に思い出させてください。


Salvation is my only function here.
救済は、この地上での私の唯一の役目だ。


 Thus do you lay forgiveness on your mind, and let all fear be gently laid aside that Love may find Its rightful place in you, and show you that you are the Son of God.
 こうして、あなたは自分の心に赦しを置き、すべての恐れが優しく放棄されて、大いなるがあなたの中で自らにふさわしい居場所を見つけ、あなたが神の子であることをあなたに示してくれるようにするのです。



名称未設定


それでは、ブリトニーさんのレッスンです。



いつも読んでいただき、ありがとうございます!

にほんブログ村 哲学・思想ブログ ACIMへ
ポチリよろしく!


ポチッとお願いします!

2air_rankクリックお願いします

There Is No Spoon
関連記事
救済計画聖霊役目真理自己意図意志

Comments 0

Leave a reply