There Is No Spoon

ARTICLE PAGE

レッスン127「神の愛だけが存在する。」

レッスン127です。

今日のテーマは「神の愛だけが存在する。」です。





Lesson 127


There is no love but God's.
神の愛だけが存在する。






1. Perhaps you think that different kinds of love are possible.
 たぶんあなたは、これとは違った種類の愛も存在しうると思っているはずです。

 Perhaps you think there is a kind of love for this, a kind for that; a way of loving one, another way of loving still another.
 たぶんあなたは、これにはこの種類の愛が、あれにはあの種類の愛があるし、ある人に対する愛し方があれば、なお別の人に対する別の愛し方もあると思っています。

 Love is one.
 しかし、愛は一つです。

 It has no separate parts and no degrees; no kinds nor levels, no divergencies and no distinctions.
 愛には、分離した部分などなく、いかなる程度もありません。どのような種類も段階もありません。相違も区別もありません。

 It is like itself, unchanged throughout.
 愛は、それ自体に似て、一貫して変わることがありません。

 It never alters with a person or a circumstance.
 愛は、人物や状況によって変わることはありません。

 It is the Heart of God, and also of His Son.
 愛は、神の本質であり、また神の子の本質でもあります。




2. Love's meaning is obscure to anyone who thinks that love can change.
 誰であれ愛が変わりうるものだと思っている者にとっては、愛の意味はわからなくなってしまいます。

 He does not see that changing love must be impossible.
 その者には、変化する愛など絶対にありえないということがわかっていません。

 And thus he thinks that he can love at times, and hate at other times.
 こうして、その者は、あるときは愛し、別のときには憎むということができると思うようになります。

 He also thinks that love can be bestowed on one, and yet remain itself although it is withheld from others.
 彼はまた、愛をある者に与えながら、別の者には与えずにおいたとしても、愛は依然として愛であり続けるとも思っています。

 To believe these things of love is not to understand it.
 愛についてこのように信じることは、愛を理解しないことです。

 If it could make such distinctions, it would have to judge between the righteous and the sinner, and perceive the Son of God in separate parts.
 もし愛にそのような区別をつけられるなら、愛は、正しき者と罪人の間で価値判断をして裁かざるをえず、神の子を分離した部分として知覚することになります。




3. Love cannot judge.
 愛には裁くことなどできません。

 As it is one itself, it looks on all as one.
 愛自体が一つのものなので、愛はあらゆるものを一つのものとして見ます。

 Its meaning lies in oneness.
 愛の意味は、一体性の中にあります。

 And it must elude the mind that thinks of it as partial or in part.
 だから、愛のことを偏愛することとしてだとか、部分的なものとして考えている心には、愛が理解できるはずがありません。

 There is no love but God's, and all of love is His.
 神の愛以外の愛は存在しません。だから、すべての愛は神の愛です。

 There is no other principle that rules where love is not.
 愛のないところを治める他の原理など何もありません。

 Love is a law without an opposite.
 愛は、対極を持たない法則です。

 Its wholeness is the power holding everything as one, the link between the Father and the Son which holds Them Both forever as the same.
 愛の全体性は、すべてのものを一つのものとして保つ力であり、父と子の両者を共に永遠に同じものとして結びつける絆です。




4. No course whose purpose is to teach you to remember what you really are could fail to emphasize that there can never be a difference in what you really are and what love is.
 あなたの真の姿をあなたに思い出させるよう教えることを目的とするコースが、あなたの真の姿と愛の真の姿との間にいかなる違いもありえないということを強調し損ねるはずがありません。

 Love's meaning is your own, and shared by God Himself.
 愛の意味は、あなた自身の意味です。そして、それは神自身によって分かち合われています。

 For what you are is what He is.
 というのも、あなたの真の姿は、神の真の姿だからです。

 There is no love but His, and what He is, is everything there is.
 神の愛だけが存在します。だから、神の真の姿こそが存在するすべてです。

 There is no limit placed upon Himself, and so are you unlimited as well.
 神自身にはいかなる限界もありません。だから、あなたも同じように限界はありません。



5. No law the world obeys can help you grasp love's meaning.
 この世界が従ういかなる法則も、あなたが愛の意味を理解することを助けることはできません。

 What the world believes was made to hide love's meaning, and to keep it dark and secret.
 この世界が信じていることは、愛の意味を隠し、愛を不明瞭にして秘密のまま保つために作り出されたものなのです。

 There is not one principle the world upholds but violates the truth of what love is, and what you are as well.
 この世界が支持する原理は一つ残らず、愛の真の姿、そして、同じくあなたの真の姿という真理を汚すことを後押しするものです。





6. Seek not within the world to find your Self.
 あなたの大いなる自己を見出すために、この世界の中を探さないでください。

 Love is not found in darkness and in death.
 愛は、闇の中や死の中に見出すことはできません。

 Yet it is perfectly apparent to the eyes that see and ears that hear love's Voice.
 しかし、真に見ることのできる目や愛の声を聞くことのできる耳には、愛は完璧に明瞭なものです。

 Today we practice making free your mind of all the laws you think you must obey; of all the limits under which you live, and all the changes that you think are part of human destiny.
 今日、私たちは、あなたが自分が従わねばならないと思っているあらゆる法則やあなたが自分がその制限の下で生きていると思っている限界や、あなたが人間の運命の一部だと思い込んでいるすべての変化から、あなたの心を解放することを実践します。

 Today we take the largest single step this course requests in your advance towards its established goal.
 今日、私たちは、このコースが定める目標に向けてあなたが大きく前進する上で必要な最も大きな一歩を踏み出すことになります。




7. If you achieve the faintest glimmering of what love means today, you have advanced in distance without measure and in time beyond the count of years to your release.
 もしあなたが愛が本当に意味するもののかすかな煌きでも感じられたなら、あなたは、自分の解放に向けて、計り知れない距離と年数で数え切れないほどの時間を進んだことになります。

 Let us together, then, be glad to give some time to God today, and understand there is no better use for time than this.
 それゆえ、今日は、私たちで一緒に、喜んでいくらかの時間を神のためにとって、この実践をすることに勝る有意義な時間の用い方などないということを理解しましょう。





8. For fifteen minutes twice today escape from every law in which you now believe.
 今日は、あなたが今信じているあらゆる法則から脱出するために15分の実習時間を2回とってください。

 Open your mind and rest.
 あなたの心を開いて安らいでください。

 The world that seems to hold you prisoner can be escaped by anyone who does not hold it dear.
 あなたを囚人として閉じ込めているように思えるこの世界からは、誰でも、この世界を大切にするのをやめることで脱出することができます。

 Withdraw all value you have placed upon its meager offerings and senseless gifts, and let the gift of God replace them all.
 あなたがこの世界の差し出すお粗末な捧げ物や意味のない贈り物に置いてきたすべての評価を引っ込めて、神の贈り物がそれらすべてに置き換わるようにしてください。




9. Call to your Father, certain that His Voice will answer.
 神の声が答えてくれると確信して、あなたの父に呼びかけてください。

 He Himself has promised this.
 神自身が呼びかけに答えることを約束しています。

 And He Himself will place a spark of truth within your mind wherever you give up a false belief, a dark illusion of your own reality and what love means.
 だから、神自身があなたの心の中のどこであれ、あなたが、間違った信念や自分自身の現実や愛が何を意味するのかということに関する闇の幻想を捨て去った場所に、真理の煌きを置いてくれるでしょう。

 He will shine through your idle thoughts today, and help you understand the truth of love.
 今日、神があなたの空疎な思いに輝きを放って、あなたが愛の真理を理解するのを助けてくれるでしょう。

 In loving gentleness He will abide with you, as you allow His Voice to teach love's meaning to your clean and open mind.
 あなたが自らの清らかで開かれた心に愛の意味を教えてもらうのを容認するなら、愛に溢れる優しさの中で、神はあなたと共に留まってくれます。

 And He will bless the lesson with His Love.
 そして、神は、神の大いなる愛をもってそのレッスンを祝福してくれるでしょう。




10. Today the legion of the future years of waiting for salvation disappears before the timelessness of what you learn.
 今日、あなたが時間のない永遠を学んだことで、救済のために待機する未来の数え切れない年数が消え去ります。

 Let us give thanks today that we are spared a future like the past.
 今日、私たちが未来過去と同じようなものになることを回避できたことに感謝を捧げましょう。

 Today we leave the past behind us, nevermore to be remembered.
 今日、私たちは過去を自分たちの背後に通り過ぎ、二度と思い出すことのないものとして後にします。

 And we raise our eyes upon a different present, where a future dawns unlike the past in every attribute.
 そして、私たちは、目を上げてこれまでとは違う現在に目をやります。そこには、いかなる属性においても過去には似ていない未来が姿を現しています。





11. The world in infancy is newly born.
 幼年期にある世界が、新たに生まれたのです。

 And we will watch it grow in health and strength, to shed its blessing upon all who come to learn to cast aside the world they thought was made in hate to be love's enemy.
 そして、私たちは、その世界が健やかに力強く成長する様を見守ります。成長した新たな世界は、愛の敵となるべく憎しみの内に作り出されたと思っていたこの世界を捨て去ることを学ぶためにやってくるすべての者たちに祝福を与えるようになります。

 Now are they all made free, along with us.
 今こそ、彼らはみんな私たちと一緒に解放されます。

 Now are they all our brothers in God's Love.
 今、彼らはみんな神の愛の中で私たちの兄弟です。




12. We will remember them throughout the day, because we cannot leave a part of us outside our love if we would know our Self.
 私たちは、1日を通して、彼らのことを忘れないようにします。なぜなら、もし私たちが自分たちの真の自己を知ろうとするなら、私たちは、自分たちの一部を自分たちの愛の外側に置き去りにすることはできないからです。

 At least three times an hour think of one who makes the journey with you, and who came to learn what you must learn.
 少なくとも1時間に3回は、あなたと共に旅する人、あなたが学ぶべきことを学ぶために来た人のことを思い浮かべてください。

 And as he comes to mind, give him this message from your Self:
 そして、その人が心に浮かんだら、彼に、あなたの真の自己からの次のメッセージを捧げてください。

I bless you, brother, with the Love of God, which I would share with you.
兄弟よ、私は神の愛であなたを祝福します。私はその神の愛をあなたと分かち合うつもりです。

For I would learn the joyous lesson that there is no love but God's and yours and mine and everyone's.
なぜなら、私は、あなたの愛であり、私の愛であり、そして、みんなの愛である神の愛だけが存在するという喜ばしいレッスンを学ぶつもりだからです。


名称未設定



それでは、ブリトニーさんのレッスンです。





いつも読んでいただき、ありがとうございます!

にほんブログ村 哲学・思想ブログ ACIMへ
ポチリよろしく!

にほんブログ村 哲学・思想ブログ スピリチュアル・精神世界へ
にほんブログ村


ポチッとお願いします!

2air_rankクリックお願いします


関連記事
神の愛解放憎しみ世界未来過去現在時間救済真理

Comments 0

Leave a reply