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T1-7 妄想の生まれてくる過程

テキスト第一章から、奇跡への衝動の歪曲という一節をご紹介します。

この節では、ヴィジョン歪曲されて空想、妄想が生じる仕組みが解き明かされます。

後半では、コースの学習における基礎固めの重要性についても語られます。


テキスト第一章 

VII.Distortions of Miracle Impulses
七 奇跡への衝動の歪曲






1. Your distorted perceptions produce a dense cover over miracle impulses, making it hard for them to reach your own awareness.
 あなたの歪んだ知覚は、奇跡を行おうとする衝動を包み込む濃密な覆いを生み出し、それによって、あなたが奇跡への衝動を自覚することを困難にしています。

 The confusion of miracle impulses with physical impulses is a major perceptual distortion.
 奇跡への衝動と肉体的な衝動とを混同するのは、主要な知覚歪曲です。

 Physical impulses are misdirected miracle impulses.
 肉体的衝動は、奇跡への衝動が誤って方向づけられたものです。

 All real pleasure comes from doing God's will.
 真の喜びはすべて、神の意志を行うことから生じます。

 This is because not doing it is a denial of self.
 その理由は、神の意志を行わないでおくことは、真の自己を否認することだからです。

 Denial of self results in illusions, while correction of the error brings release from it.
 真の自己を否認すれば、結果として幻想が生じます。とはいえ、その誤りを修正することで、幻想からの解放がもたらされます。

 Do not deceive yourself into believing that you can relate in peace to God or to your brothers with anything external.
 あなた自身を欺いて、自分には何らかの外面的な物事を介して、神や兄弟たちと平安のうちに関わることができるなどと信じ込むことのないようにしなさい。





2. Child of God, you were created to create the good, the beautiful and the holy.
 神の子供よ、あなたは善なるもの、美しきもの、そして聖なるものを創造するために創造されたのです。

 Do not forget this.
 決してこのことを忘れないでください。

 The love of God, for a little while, must still be expressed through one body to another, because vision is still so dim.
 今しばらくは、ヴィジョンがまだぼんやりしているために、神の愛は依然として、ある身体を通して他の身体へと表現されなければなりません。

 You can use your body best to help you enlarge your perception so you can achieve real vision, of which the physical eye is incapable.
 あなたは、自分の身体を自分の知覚を拡大する助けとして、最も有効に役立てることができます。そうすれば、あなたは肉眼では捉えることが不可能な真のヴィジョンを獲得することができます。

 Learning to do this is the body's only true usefulness.
 こうすることを学ぶことこそが、身体の唯一の正しい役立て方です。



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3. Fantasy is a distorted form of vision.
 空想ヴィジョンの歪んだ形態のひとつです。

 Fantasies of any kind are distortions, because they always involve twisting perception into unreality.
 いかなる種類の空想であろうとも、それは歪曲です。なぜなら、空想は必ず虚構の中へと知覚を捻じ込むことを必要とするからです。

 Actions that stem from distortions are literally the reactions of those who know not what they do.
 歪曲から起こる行動は、文字どおり、自分で自分が何をしているのかわかっていない者たちがする反応の仕方です。

 Fantasy is an attempt to control reality according to false needs.
 空想は、偽りの必要性に従って、現実をコントロールしようと試みることです。

 Twist reality in any way and you are perceiving destructively.
 どのような方法であれ、現実を捻じ曲げるなら、あなたは破壊的に知覚しているのです。

 Fantasies are a means of making false associations and attempting to obtain pleasure from them.
 空想は、虚偽の連想を作り出すための方法であり、それらの連想した欺瞞から快楽を得ようと試みることです。

 But although you can perceive false associations, you can never make them real except to yourself.
 しかし、たとえあなたが連想した欺瞞を知覚できるとしても、あなたには自分自身に対して以外は、それらの欺瞞を本物にすることは決してできません。

 You believe in what you make.
 あなたは自分の作り出すものを信じます。

 If you offer miracles, you will be equally strong in your belief in them.
 もしあなたが奇跡を差し出すなら、あなたは同じように強く、奇跡のことも信じるようになるでしょう。

 The strength of your conviction will then sustain the belief of the miracle receiver.
 そうなれば、あなたの確信の強さが、奇跡を受け取る者の信頼する気持ちを支援することになります。

 Reality is "lost" through usurpation, which produces tyranny.
 現実が「失われた」のは、暴政を生み出すことになる権威の簒奪がなされたためです。

 As long as a single "slave" remains to walk the earth, your release is not complete.
 ただのひとりでも「奴隷」が取り残されて地上を歩むかぎり、あなたの解放は完了しません。

 Complete restoration of the Sonship is the only goal of the miracle-minded.
 神の子の全体性を完全に回復することこそが、奇跡を行おうとする者にとっての唯一の目標なのです。
 





4. This is a course in mind training.
 このコースは、心を訓練するためのものです。

 All learning involves attention and study at some level.
 どんな学びであっても、ある程度の注意力を注いで勉強することを要します。

 Some of the later parts of the course rest too heavily on these earlier sections not to require their careful study.
 このコースの後半で出てくる部分は、これらの最初のほうの数章に本当に大きな基盤を置いているので、これらの初めの数章を注意深く勉強することが何よりも求められます。

 You will also need them for preparation.
 また、あなたの準備を整えるためにも、これらの初めの部分を念入りに学習しておくことが必要です。

 Without this, you may become much too fearful of what is to come to make constructive use of it.
 これらの初めの部分を注意深く学習して準備しておかなければ、あなたは後の章で出てくる部分で言わんとすることにあまりにも強い恐れを抱いてしまい、それを建設的に利用することができなくなってしまいかねません。

 However, as you study these earlier sections, you will begin to see some of the implications that will be amplified later on.
 しかし、あなたがこれらの初めの部分を勉強しておけば、あなたにも、あとになって詳しく説明されることの意味が、かなりわかりやすくなるはずです。


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5. A solid foundation is necessary because of the confusion between fear and awe to which I have already referred, and which is often made.
 すでに言及したように、恐れと畏敬の念とを混同してしまうことがありうるし、それは本当によく起こることなので、しっかりした基礎固めが必要なのです。

 I have said that awe is inappropriate in connection with the Sons of God, because you should not experience awe in the presence of your equals.
 これもすでに述べたことですが、神の子たち同士の関係においては、畏敬の念を抱くのは適切ではありません。なぜなら、あなたは自分と等しい者たちを前にして畏敬の念を覚えるべきではないからです。

 However, it was also emphasized that awe is proper in the Presence of your Creator.
 しかしながら、あなたの大いなる創造主の臨在を前にして畏敬の念を抱くことは適切であるとも強調しました。

 I have been careful to clarify my role in the Atonement without either over- or understating it.
 私は、贖罪における私の役割を、過大にも過小にも評価することなく明らかにするよう慎重に配慮してきました。

 I am also trying to do the same with yours.
 私はまた、贖罪におけるあなたの役割についても、同じように明らかにしようと努めています。

 I have stressed that awe is not an appropriate reaction to me because of our inherent equality.
 私は、私たちの本来的な平等性からして、私に対して畏敬の念を抱くのは適切な反応ではないということを力説しておきました。

 Some of the later steps in this course, however, involve a more direct approach to God himself.
 しかし、このコースのあとのほうに出てくる段階では、大いなる神そのものへのより直接的なアプローチが必要になってきます。

 It would be unwise to start on these steps without careful preparation, or awe will be confused with fear, and the experience will be more traumatic than beatific.
 入念な準備なくして、このような段階をはじめるのは賢明なことだとはいえません。さもないと、畏敬の念を恐怖と混同してしまい、そうした経験は、至福に満ちたものとなるどころか、かえって精神的な傷を与えるものとなってしまいかねません。

 Healing is of God in the end.
 最終的には、癒しは神から訪れます。

 The means are being carefully explained to you.
 そのための手段が、あなたに念入りに説明されていきます。

 Revelation may occasionally reveal the end to you, but to reach it the means are needed.
 啓示は、ときにはあなたに最終目的地を見せてくれることもあるでしょう。しかし、最終目的地へと到達するには手段を必要とするのです。


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