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T3-3 知覚と知識ってどう違うの?

今回はテキスト第三章から、知覚知識について述べる一節をご紹介します。




テキスト第三章 

III. Perception versus Knowledge
三 知覚知識




1. We have been emphasizing perception, and have said very little about knowledge as yet.
 私たちは、今まで知覚に重点を置いて見てきましたが、まだ知識についてはほとんど語っていません。

 This is because perception must be straightened out before you can know anything.
 その理由は、まず知覚が正されていなければ、あなたは何も知ることができないからです。

 To know is to be certain, and certainty is strength.
 知るということは確信することです。そして、確信こそが力です。

 Perception is temporary.
 知覚することは、一時的なことです。

 As an attribute of the belief in space and time, it is subject either to fear or to love.
 空間と時間を信じることの属性として、知覚は恐れと愛のいずれの影響も受けます。

 Misperceptions produce fear and true perceptions foster love, but neither brings certainty because all perception varies.
 誤った知覚は恐れを生み出し、正しい知覚は愛を育みます。しかし、いかなる知覚もすべて変化するので、正誤いずれの知覚も確信をもたらすものではありません。

 That is why it is not knowledge.
 この理由ゆえに、知覚は知識ではないのです。

 True perception is the basis for knowledge, but knowing is the affirmation of truth and beyond all perceptions.
 正しい知覚は、知識に至る基盤にはなります。しかし、知ることは真理を肯定して断言することであり、あらゆる知覚を超越するものなのです。




2. All your difficulties stem from the fact that you do not recognize yourself, your brother or God.
 あなたの苦難はどれもみな、あなたには自分自身も自分の兄弟も神も識別できないという事実から派生するものです。

 To recognize means to "know again," implying that you knew before.
 識別するというのは「再び知る」ことを意味し、あなたが以前にはそれを知っていたという意味を含んでいます。

 You can see in many ways because perception involves interpretation, and this means that it is not whole or consistent.
 あなたは多様な見方をすることができます。なぜなら、知覚は解釈を必要とし、解釈を要するということは、知覚が全体的なものでもなければ、一貫したものでもないことを意味するからです。

 The miracle, being a way of perceiving, is not knowledge.
 奇跡は、ひとつの知覚の仕方なのであって、知識ではありません。

 It is the right answer to a question, but you do not question when you know.
 奇跡は、疑問に対する正しい答えではあります。しかし、あなたが答えを知っているなら、あなたは疑問を抱いたりしないはずです。

 Questioning illusions is the first step in undoing them.
 幻想に疑問を抱きはじめることが、幻想を取り消すための第一歩となります。

 The miracle, or the right answer, corrects them.
 奇跡という正しい答えが幻想を正してくれます。

 Since perceptions change, their dependence on time is obvious.
 知覚は変化するものなので、知覚が時間に依存しているのは明らかです。

 How you perceive at any given time determines what you do, and actions must occur in time.
 その機会ごとにあなたがどのように知覚するかによって、あなたが何を行なうかが決まります。つまり、時間の中では、行動が起こらざるをえないということです。

 Knowledge is timeless, because certainty is not questionable.
 知識は時間に関わりません。なぜなら、確信とは疑問を差し挟む余地がないことだからです。

 You know when you have ceased to ask questions.
 あなたが疑問を呈するのをやめたとき、あなたは知ることになります。


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3. The questioning mind perceives itself in time, and therefore looks for future answers.
 疑問を抱いている心は、自分が時間の中にいると知覚するので、未来に答えを探そうとします。

 The closed mind believes the future and the present will be the same.
 閉ざされた心は、未来も現在と同じものになるだろうと信じます。

 This establishes a seemingly stable state that is usually an attempt to counteract an underlying fear that the future will be worse than the present.
 未来が現在と同じになるはずだと信じれば、表面的には安定した状態を確立できます。もっとも、この状態は、決まって未来は現在よりもさらに悪くなってしまうかもしれないという心の底の恐れを中和しようとして試みられることです。

 This fear inhibits the tendency to question at all.
 この未来への恐れが、疑問を抱く気持ちを頭から抑え込んでしまいます。





4. True vision is the natural perception of spiritual sight, but it is still a correction rather than a fact.
 真のヴィジョンは、霊的な視覚による自然な知覚です。しかし、真のヴィジョンは事実ではなく、依然として修正でしかありません。

 Spiritual sight is symbolic, and therefore not a device for knowing.
 霊的な視覚は象徴的なものです。したがって、霊的な視覚は知るための手段にはなりません。

 It is, however, a means of right perception, which brings it into the proper domain of the miracle.
 しかしながら、この霊的な視覚は、正しく知覚するための手段となります。この正しい知覚は、霊的な視覚を奇跡に適した領域へともたらします。

 A "vision of God" would be a miracle rather than a revelation.
 「神のヴィジョン」は、啓示というよりも奇跡というべきです。

 The fact that perception is involved at all removes the experience from the realm of knowledge.
 何よりも知覚を必要とするという事実が、経験を知識の領域から締め出してしまうのです。

 That is why visions, however holy, do not last.
 これが、いかに神聖であろうとも、ヴィジョンが長く続くものではない理由です。


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5. The Bible tells you to know yourself, or to be certain.
 聖書はあなたに、「汝自身を知れ」、つまり、自分自身に確信を持つようにと命じています。

 Certainty is always of God.
 確信は、必ず神から訪れます。

 When you love someone you perceive him as he is, and this makes it possible for you to know him.
 あなたが誰かを愛するとき、あなたはその人をあるがままに知覚しています。そして、あるがままに知覚することによって、あなたはその人を知ることができるようになります。

 Until you first perceive him as he is you cannot know him.
 まずあなたが彼を本来の姿のままに知覚するまでは、あなたは彼を知ることができません。

 While you ask questions about him you are clearly implying that you do not know God.
 あなたが彼に対し疑問を呈しつづけているかぎり、あなたは自分が神を知らないとはっきりと示していることになります。

 Certainty does not require action.
 確信が行動を必要とすることはありません。

 When you say you are acting on the basis of knowledge, you are really confusing knowledge with perception.
 あなたが自分は知識に基づいて行動していると言うとき、実は、あなたは知識と知覚とを混同しているのです。

 Knowledge provides the strength for creative thinking, but not for right doing.
 知識は、正しく行動するためにではなく、創造的に思考するために力を与えてくれているのです。

 Perception, miracles and doing are closely related.
 知覚、奇跡、そして行動の間には密接な関連があります。

 Knowledge is the result of revelation and induces only thought.
 知識は啓示の結果であり、ただ思考だけを誘発します。

 Even in its most spiritualized form perception involves the body.
 その最も霊的な形態においてすら、知覚するためには身体を必要とします。

 Knowledge comes from the altar within and is timeless because it is certain.
 知識は内なる祭壇からやってくるものです。そして、知識は確実なものなので、時間とは関わりを持ちません。

 To perceive the truth is not the same as to know it.
 真理を知覚することは、真理を知ることと同じではないのです。


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6. Right perception is necessary before God can communicate directly to His altars, which He established in His Sons.
 神が神の子らの中に自ら確立した神の祭壇と直接的にコミュニケーションを取れるようになるには、その前に正しい知覚が必要です。

 There He can communicate His certainty, and His knowledge will bring peace without question.
 この神の祭壇でこそ、神は自身の確信を伝えることができます。そして、神の知識は疑いなく平安をもたらしてくれるでしょう。

 God is not a stranger to His Sons, and His Sons are not strangers to each other.
 神は、神の子らにとって見知らぬ存在ではないし、子らも互いに見知らぬ同士ではありません。

 Knowledge preceded both perception and time, and will ultimately replace them.
 知識は、知覚と時間のどちらよりも先にありました。そして、知識は、最終的には知覚と時間に置き換わります。

 That is the real meaning of "Alpha and Omega, the beginning and the end," and "Before Abraham was I am. "
 これが「アルファであり、オメガである。始まりであり、終わりである」、そして、「アブラハムが生まれる前から、私は在る」と聖書で言う真の意味です。

 Perception can and must be stabilized, but knowledge is stable.
 知覚は、安定させることができるし、安定させなければならないものです。これに対して、知識はすでに安定しています。

 "Fear God and keep His commandments" becomes "Know God and accept His certainty. "
 「神を畏れ、神の戒律を守れ」と言われているのは「神を知り、神の確信を受け入れよ」となります。





7. If you attack error in another, you will hurt yourself.
 もしあなたが他者の誤りを攻撃したりすれば、あなたは自分自身を傷つけてしまいます。

 You cannot know your brother when you attack him.
 あなたが自分の兄弟を攻撃しているかぎり、あなたには彼を知ることができません。

 Attack is always made upon a stranger.
 攻撃は、必ず見知らぬ他人に対して加えられるものです。

 You are making him a stranger by misperceiving him, and so you cannot know him.
 あなたは兄弟を誤って知覚することによって彼を見知らぬ他人に仕立てあげてしまうので、あなたは彼を知ることができないのです。

 It is because you have made him a stranger that you are afraid of him.
 あなたが兄弟のことを恐れるのは、あなたが自分で彼を見知らぬ他人にしてしまったせいなのです。

 Perceive him correctly so that you can know him.
 あなたが兄弟を知ることができるように、彼を正しく知覚してください。

 There are no strangers in God's creation.
 神が創造したものの中には、見知らぬ者など誰ひとりとしていないのです。

 To create as He created you can create only what you know, and therefore accept as yours.
 神が創造したように創造するために、あなたはただ自分の知っているもの、したがって、自分のものとして受け入れるものだけを創造することができます。

 God knows His children with perfect certainty.
 神は自分の子供たちを完全な確信をもって知っています。

 He created them by knowing them.
 神は知ることによって彼らを創造したからです。

 He recognizes them perfectly.
 だから、神は自分の子供たちを完全に識別できるのです。

 When they do not recognize each other, they do not recognize Him.
 神の子らがお互いのことを識別できないとき、彼らは神を識別することもできないのです。


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